preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Lokve-Gripe" Split

Login
Logo OŠ "Lokve-Gripe"

Školski list

 


          

 

Centar izvrsnosti

Grad Split

KNJIŽNICA

Carnet webmail

 

 

 

STEM revolucija

 

EKOSUSTAVI OKO NAS 

 

 NOSIOC PROJEKTA: OŠ Augusta Šenoe, Zagreb 

 

  SUDIONICI NAŠE ŠKOLE: učenici 6.a, 6.b i 6.c razreda s učiteljicom prirode Maritom Maleš 

 

OČEKIVANI REZULTATI PROJEKTA - UČENICI ĆE: 

 - naučiti o geografskoj rasprostranjenosti ekosustava

  - naučiti o životnim uvjetima ovisno o geografskom položaju 

 - proučitI biološku raznolikost ekosustava te odnose među živim bićima 

 - uočavatI problematiku koja se javlja u pojedinim ekosustavima,

 - posjetitI jedan ekosustav 

 - pridonijeti biološkoj raznolikosti nekog ekosustava i njegovom očuvanju 

 - izraditi modele različitih ekosustava. 

 

Prijedlog loga projekta: 

 

PRIPREMA ZA PROJEKT: 

- Upoznavanje ključnih pojmova - jedinka, populacija, biocenoza, stanište i ekosustav. 

Učenici su izradili prikaze različitih ekosustava (more, šuma, kopnene vode i travnjak) gradeći ih od jedinke prema složenijim kategorijama. 

 

 

Posjetili smo najbliži ekosustav - ekosustav mora 

- Upoznavanje vrsta na terenu.  

 

- Upoznavanje biološke raznolikosti - upoznavanje vrsta u priobalnom i obalnom području te u području stalne uronjenosti u more.

 

- Upoznavanje staništa i životnih uvjeta postavljanjem podloge na veliki razredni pano.  (Podloga se koristi više godina - oporabljuje se kako bismo smanjili količinu otpada.)

 

- Izrada modela pojedinih organizama - jedinki i/ili populacija.  

   Svi organizmi izrađeni su od otpadnog materijala. 

 

- Učenici su postavljali  organizam po organizam i obogaćivali naš pano - model ekosustava mora.  

Postavljanjem organizama učenici su upoznavali prilagodbe na stanište i životne uvjete, a kako se popunjavao ekosustav tako smo sve više razmatrali biološku raznolikost te razgovarali o održavanju prirodne ravnoteže, hranidbenim lancima i hranidbenoj mreži. 

 

Pri postavljanju zaštićenih vrsta razgovarali smo o razlozima ugroženosti i zaštite. 

Poseban naglasak smo stavili na mogućnost izumiranja vrsta i koje su posljedice za cijeli ekosustav. 

Na našem panou nalazi se i poneki endem... 

 

OD OTPADA DO EKOSUSTAVA MORA 

Dio organizama prilagođen je bojom tijela okolišu te su zbog toga dosta neprimjetni na panou.  Pronađite ih... 

 




MODELI EKOSUSTAVA KOPNENIH VODA

Učenici 6.a razreda u četiri grupe su izradili četiri modela ekosustava kopnene vode stajaćice ovisno o onečišćenosti. 

Pri tom su koristili kutije od cipela. 

 

Unutrašnjost su obložili ovisno o tome koliko je onečišćeno jezero koje modeliraju. 

 

Unutar modela zalijepili su slike organizama te kartice koje su predstavljale količinu kisika. 

Modele smo postavili na pano redom prema stupnju onečišćenosti: 

1. stupanj - potpuno čista voda

2. stupanj - još uvijek čista voda

3. stupanj - onečišćena voda

4. stupanj - potpuno onečišćena voda

Određene vrste uočili smo kao bioindikatore čiste kopnene vode jer su prisutni samo u 1. stupnju - potpuno čistoj vodi. 

Modele ekosustava smo analizirali - usporedili međusobno prema boji, "mirisu", biološkoj raznolikosti, održavanju hranidbenih lanaca i mreže, održavanju prirodne ravnoteže, količini kisika, bogatstvu razlagača...

 




TERENSKA NASTAVA - PROIZVOĐAČI PRIMORSKOG KRAJA

Tijekom terenske nastave u Kaštel Sućurac upoznali smo jedan dio proizvođača karakterističnih za primorski kraj. 

Proučavali smo njihove osobine i prilagodbe na karakteristične klimatske sušne ljetne uvjete. 

Učenici su tijekom terenske nastave uzimali uzorak biljke za vlastitu malu herbarijsku zbirku, pazeći da pri tom ne ugroze život biljke. 

Učenički herbarij u kombinaciji s fotoherbarijem priložen je klikom na sliku... 

 

preskoči na navigaciju