Tjedan školskog doručka (13.10. – 17.10.2025.)
Okusi koji nas spajaju – doručkom oko svijeta
Ove školske godine Škola je sudjelovala u projektu Tjedan školskog doručka Okusi koji nas spajaju – doručkom oko svijeta. Nacionalni Tjedan školskog doručka pokrenuo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete.
Koordinatorice projekta bile su Ivka Marušić (stručni suradnik psiholog), Vedrana Žaja Kolar (razredna nastava) i Ivana Pezelj (predmetna nastava).
Temeljem postavljene teme, preporučenih materijala i ideja koordinatora osmišljene su aktivnosti po razredima:
| Aktivnost | Razred |
| Važnost doručka | 1. i 5. razred |
| Što jedemo za doručak | 2. razred |
| Slagalica | 3. razred |
| Anketa – Naš doručak | 4. i 8. razred |
| Doručak oko svijeta | 6. razred |
| Nutritivne vrijednosti i probava | 7. razred |
Važnost doručka
Učenici 1.A su s učiteljicom Mirelom Nikolić razgovarali o važnosti doručka i zdravim namirnicama koje treba jesti za doručak.
Učenici 1.b razreda su na Satu razrednika s učiteljicom Vedranom Žajom Kolar slušali pjesmu Doručak pjesnikinje Zdenke Matijaš. Odgovarali su na pitanja o sadržaju pjesme, spoznavali i razgovarali o važnosti doručka kao prvog obroka u danu uz prezentaciju Bolja koncentracija i pamćenje, više energije, manje umora, zdrav rast i razvoj. Nakon svih razgovora, crtali su svoj omiljeni doručak.
Učenici 1. c razreda su s učiteljicom Anom Ostojić obilježili Tjedan školskog doručka nizom edukativnih i kreativnih aktivnosti usmjerenih na razvijanje zdravih prehrambenih navika. Tjedan je započeo razgovorom o važnosti doručka za rast, razvoj i uspješno obavljanje školskih aktivnosti. Učenici su prepoznali doručak kao najvažniji obrok u danu te su aktivno sudjelovali u raspravi dijeleći vlastita iskustva i navike. U sklopu likovne aktivnosti, učenici su nacrtali svoj omiljeni doručak, što je bila prilika za povezivanje teme zdrave prehrane s kreativnim izražavanjem. Obilježavanje Tjedna školskog doručka proteklo je u pozitivnom ozračju, uz visoku motivaciju učenika. Aktivnosti su ostvarile svoj cilj – podizanje svijesti o važnosti doručka i poticanje zdravih životnih navika od najranije dobi.
Učenici svih prvih razreda su u petak donijeli u školu jesensko voće i u suradnji sa školskom kuharicom organiziran je voćni doručak u školskoj blagovaonici. Jeli su mandarine, jabuke, kruške, grožđe, šljive i sl. Uz pjevanje pjesme Kruška, jabuka, šljiva doručak je bio još slađi i zabavniji
Svi učenici su naučili o važnosti doručka, potrebi mijenjanja navika ako preskaču doručak kao i važnost uvođenja voća u svakodnevnu prehranu.
Učenici 5.a razreda su s učiteljicom iz prirode Ivanom Pezelj proveli razne aktivnosti u svrhu učenja o važnosti doručka. Održano je uvodno predavanje o uravnoteženom doručku (što znači zdrav doručak, važnost energije ujutro) nakon čega je provedena kratka anketa u razredu o tome što učenici jedu za doručak. Učenici su zatim uspoređivali sadržaja šećera u napitcima čitanjem deklaracija da bi putem sastojaka naučili razlikovati zdravo od nezdravog. Na kraju su se dobili likovno izraziti kroz zadatak Moj idealan doručak gdje su učenici crtali i izlagali svoje ideje o zdravom doručku. Sve ukupno, učenici su naučili razlikovati zdrave i manje zdrave obroke te shvatili da doručak značajno utječe na energiju i koncentraciju.
Što jedemo za doručak
Na satu razrednika učenici 2.a su sa svojom učiteljicom razgovarali o važnosti zdravog doručka te su kroz likovni zadatak prikazali kako izgleda njihov idealan zdravi obrok. Crtanjem su pokazali koliko je doručak važan za energiju, zdravlje i dobro raspoloženje tijekom dana. Bravo za naše učenike koji su pokazali da zdrava prehrana može biti i zabavna!
Učenici 2.b razreda i učiteljica Natalija Babić su na Satu razrednika razgovarali o zdravoj prehrani, o važnosti doručka kao dnevnog obroka i učenici su istaknuli koji su njima omiljeni doručci. Donijeli su zdrave namirnice (med, pekmez, sir, jogurt, mlijeko, voće, crni, kukuruzni i raženi kruh) te su zdravo doručkovali. Na satu Likovne kulture učenici su slikali različite doručke i svoj omiljeni doručak.
Slagalica
Učenici 3. a razreda s učiteljicom Senkom Milardović obilježili su Nacionalni Tjedan školskog doručka. Sudjelovalo je 13 učenika. Istražili su što se jede svaki dan za doručak i naučili kako se mijenjala popularnost doručka kroz povijest. Otkrili su što doručkuju djeca u različitim krajevima svijeta. U grupama, slagali su namirnice iz različitih skupina hrane kako bi osmislili uravnotežen doručak. Puno toga su naučili i dobro se zabavili.
Učenici 3.b razreda su zajedno s učiteljicom Marijom Zelić zapisivali na papiriće što najčešće jedu i piju za doručak. Navedena jela i pića su zapisana na ploču te se analiziralo što je/nije preporučljivo jesti za doručak. Nakon toga pogledalo se prezentaciju što bi zdravi doručak trebao sadržavati te se razgovaralo o svakoj skupini namirnica. Na temelju toga djeca su složila svoj tanjur zdravog doručka koji sadrži odgovarajuće namirnice iz svake spomenute grupe. Na kraju se uspoređivalo zapisano na papirićima s početka sata i novosložene tanjuriće doručka. Raspravilo se što može ostati na jelovniku za doručak, što treba potpuno pomaknuti, a što treba dodati.
Učenici 3. c razreda sudjelovali su u projektu Tjedan školskog doručka. S učiteljicom Marinom Đapić razgovarali su o zdravim i nezdravim navikama vezanim za doručak i zaključili kakav bi doručak trebao biti. Upoznali su različite skupine namirnica i njihovu važnost za zdravlje i razvoj. Na kraju su učenici složili zdrav i raznolik doručak u obliku slagalice. Doručak se sastojao od četiri namirnice iz najmanje tri različite skupine namirnica.
Anketa – Naš doručak
Učenici 4.a razreda s učiteljicom Josipom Biuk sudjelovali su u obilježavanju Tjedna školskog doručka u šk. god. 2025./2026. Sudjelovalo je 25 učenika. Vodio se razgovor o doručku, najvažnijem obroku u danu jer nam daje energiju i potrebne hranjive tvari za uspješan početak dana. Provelo se istraživanje i saznalo koliko često doručkuju učenici u razredu. Za kraj, organiziran je zajednički zdravi doručak u učionici.
U 4.b razredu, zajedno s učiteljicom Antoniom Bekavac, tijekom Sata razrednika, provela se anketa o tome koliko puta tjedno učenici doručkuju. Učenicima su podijeljeni papiri na kojima im je bilo postavljeno pitanje te su trebali zaokružiti ono slovo iza kojega piše odgovor koji se na njih odnosi.
Prije podijele ankete, učenicima je predstavljen projekt Tjedan školskog doručka, te su putem Interneta istražili o tome kako se važnost doručka mijenjala tijekom povijesti i proučili su o različitim doručcima širom svijeta. Potom su razgovarali o tome kako bi kvalitetan doručak trebao izgledati, a učenici su imali priliku, nakon rješavanja ankete i prikazivanja rezultata istraživanja, nacrtati košaru s proizvodima koje najčešće jedu za doručak čime su ovaj projekt integrirali u Likovnu kulturu. Od 21 učenika koji su sudjelovali u ovom istraživanju, 20 učenika odgovorilo je da doručkuje svaki dan, a jedan učenik odgovorio je da doručkuje 2 – 3 puta tjedno. Rezultate su prikazani grafom.
U istom tjednu, obilježavajući Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, u našoj školi održana je prigodna izložba namirnica te raznih proizvoda, koje su učenici 4.b razreda također, za izložbu, zajedno pripremali u razredu, pri čemu su učenici naučili nešto novo o namirnicama koje nisu imali dosad prilike vidjeti. Počastili su se i kriškom kruha, budući da je to bio proizvod koji je dio, gotovo svakog dječjeg doručka.
Učenici 8.a i 8.b su s učiteljicom iz biologije i kemije Ivanom Pezelj proveli kratko istraživanje o navikama doručkovanja u razredu. Samostalno su obradili podatke izračunom postotaka odgovora na pojedina pitanja i prikazali dobivene rezultate putem stupčastih i kružnih grafikona. Uvidom u rezultate, povela se rasprava te su usporedili dobiveno s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Naposljetku su izradili završni plakat pod nazivom Naš doručak u brojkama i znanosti. Tijekom provedenih aktivnosti učenici su koristili znanstveni pristup – od prikupljanja podataka do analize i zaključka, te razvili svijest o važnosti redovitog i zdravog doručka.
Doručak oko svijeta
Učenici 6.a razreda su s učiteljicom iz prirode Ivanom Pezelj proveli različite aktivnosti kojima su učili o raznim doručcima u svijetu. Za uvodnu aktivnosti prikazane su slike doručaka iz Japana, Francuske, Meksika, Turske i Italije te se raspravljalo o prikazanom. Zatim su učenici podijeljeni u grupe i svaka grupa je istražila doručak jedne zemlje kroz pripremljene priče (sastojci, nutritivna vrijednost, kulturno značenje). Zadatak im je bio izrada malih grupnih plakata. Nakon napravljenog povela se rasprava o sličnostima i razlikama među doručcima u različitim kulturama te koji su zdraviji, a koji manje. Učenici su uočili da doručak ima različitu ulogu u kulturama, ali svugdje služi kao važan početak dana.
Nutritivne vrijednosti i probava
Učenici 7.a razreda su s učiteljicom iz biologije i kemije učili o nutritivnim vrijednostima i probavi. Na početku su ponavljali o hranjivim tvarima (ugljikohidrati, bjelančevine, masti, vitamini, minerali, voda). Nakon toga su analizirane deklaracije donesenih proizvoda te su računali količinu šećera i pretvarali to u žličice. Povela se rasprava o proizvodima koji izgledaju zdravo, a sadrže mnogo šećera (npr. voćni jogurt). Na kraju su odradili kreativni zadatak tijekom kojeg su morali osmisliti „superzdravi“ doručak za školsku kuhinju. Tijekom provedenih aktivnosti učenici su razvili kritičko razmišljanje o hrani i osvijestili važnost čitanja deklaracija.