2020-05-23 18:19:00

Istraživački zadatak: Platonova tijela

U sklopu nastavne cjeline Geometrijska tijela učenici 8.a i 8.b razreda su istraživali život i rad Platona, konstruirali mreže Platonovih tijela, izrađivali ih od raznih materijala (ili oporabom materijala) te izračunavali oplošje Platonovog tijela koje su izradili.

Platon (417. – 369. g. pr. Kr.), grčki filozof, idealist, Sokratov učenik, Aristotelov učitelj i osnivač Akademije.

Na ulazu u njegovu Akademiju je pisalo: “Neka ne ulazi nitko tko nije vješt u geometriji.”
Sama Akademija je trajala preko 900 godina. Slavna tradicija te akademije prisutna je i danas u nazivima najviših nacionalnih znanstvenih ustanova.

Platonova tijela ili pravilni poliedri su poliedri čije strane su sukladni pravilni mnogokuti, a svi kutovi među njegovim stranama su jednakih veličina. Postoji samo pet takvih tijela: heksaedar, tetraedar, oktaedar, ikosaedar i dodekaedar.

 

Projektni zadatak:

Istraži u literaturi što su to Platonova tijela te kako im možemo izračunati

oplošje.

 

Smjernice za istraživanje:

• Prouči Platonova tijela.

• Prouči način računanja površine likova od kojih se sastoje Platonova tijela.

• Za svako pojedino Platonovo tijelo analiziraj koje ti informacije

  trebaju da bi mogao izračunati oplošje.

• Odaberi jedno Platonovo tijelo, izradi takvo tijelo pomoću mreže pa mu izračunaj oplošje.

• Pripremi prezentaciju od 5 -7 minuta trajanja, navedi izvore koje si koristio.

 

Kriteriji vrednovanja:

1. Točnost i preglednost prikaza i izračuna

2. Sistematičnost i zanimljivost prezentacije

Radovi učenika.


Osnovna škola "Gripe" Split