U sklopu nastavne cjeline Geometrijska tijela učenici 8.a i 8.b razreda su istraživali život i rad Platona, konstruirali mreže Platonovih tijela, izrađivali ih od raznih materijala (ili oporabom materijala) te izračunavali oplošje Platonovog tijela koje su izradili.
Platon (417. – 369. g. pr. Kr.), grčki filozof, idealist, Sokratov učenik, Aristotelov učitelj i osnivač Akademije.
Na ulazu u njegovu Akademiju je pisalo: “Neka ne ulazi nitko tko nije vješt u geometriji.”
Sama Akademija je trajala preko 900 godina. Slavna tradicija te akademije prisutna je i danas u nazivima najviših nacionalnih znanstvenih ustanova.
Platonova tijela ili pravilni poliedri su poliedri čije strane su sukladni pravilni mnogokuti, a svi kutovi među njegovim stranama su jednakih veličina. Postoji samo pet takvih tijela: heksaedar, tetraedar, oktaedar, ikosaedar i dodekaedar.
Projektni zadatak:
Istraži u literaturi što su to Platonova tijela te kako im možemo izračunati
oplošje.
Smjernice za istraživanje:
• Prouči Platonova tijela.
• Prouči način računanja površine likova od kojih se sastoje Platonova tijela.
• Za svako pojedino Platonovo tijelo analiziraj koje ti informacije
trebaju da bi mogao izračunati oplošje.
• Odaberi jedno Platonovo tijelo, izradi takvo tijelo pomoću mreže pa mu izračunaj oplošje.
• Pripremi prezentaciju od 5 -7 minuta trajanja, navedi izvore koje si koristio.
Kriteriji vrednovanja:
1. Točnost i preglednost prikaza i izračuna
2. Sistematičnost i zanimljivost prezentacije
Radovi učenika.